tel: 0226217301..e-mail: gm@asmamarine.com
الأحد، 4 ديسمبر 2011
مطلوب موظفين
tel: 0226217301..e-mail: gm@asmamarine.com
الاثنين، 14 نوفمبر 2011
Maersk to build Latin America's first "reefer" factory

Today Maersk Container Industry announced a USD 170 million investment to build a new refrigerator container factory in San Antonio, Chile, in a bid to accommodate Latin America’s export boom.
The factory entails a capital investment of USD 170 million and will begin operating by the end of 2013. Once fully operating, it will reach an output of 40,000 reefer containers and 30,000 reefer machines annually.
“We position our investment on the basis of future world trade flows, and we do so with solid support and cooperation from customers and authorities,” Maersk Container Industry (MCI) CEO Peter Nymand says. ”This investment is a supplement to our important reefer factory in Qingdao, China, where we are also expanding.”
MCI’s new factory will create 1,800 jobs in and around San Antonio, and, more broadly, help correct a reefer trade imbalance that disadvantages exporters of fresh produce, fish and meat from Western South America.
Local production
The current world trade imbalance means that tens of thousands of reefer containers are shipped empty to Western South America each year to be loaded with reefer cargo. After 2013 this shortage will be less acute as MCI starts its local supply of the most durable and energy-efficient reefers currently on the market.
“The new factory will produce Maersk’s high-tech reefers in a part of the world where exporters have problems gaining access to reefers,” Nymand says.
The customers will benefit from a reduction of the number of empty reefers in their supply chains and the locally produced containers will help shipping lines and Latin American exporters of fresh produce, fish and meat bring their goods to the global market.
In 2010 exports of reefer cargo from Chile reached 215,189 TEU and imports 34,154 TEU, meaning a deficit of reefers of 181,035 TEU. The total reefer deficit for West Coast of South America, i.e. Bolivia, Ecuador, Peru and Chile was 384,696 TEU. (Source: Seabury Database, 2010)
الأربعاء، 12 أكتوبر 2011
مسئول بالجمارك: ضبط 200 حاوية نفايات بالموانئ قادمة من أمريكا
وأكد المسئول فى تصريحات خاصة، أن دول العالم المخلفة تمنع دخول شاشات الكمبيوتر المستعملة باعتبارها نفايات ضارة، إلا أن العديد من المستوردين يتلاعبون بموديلات هذه الشاشات، حيث تبدو حديثة العمر، وذلك بالمخالفة لأحكام القرار رقم 770 لسنة 2005 بشأن اللائحة الاستيرادية.
وأضاف المسئول أن اللائحة تنص على عدم دخول الشاشات المستعملة التى يزيد عمرها على 5 سنوات، لافتا إلى أنه يتم شحن هذه الشاشات المخالفة من الولايات المتحدة الأمريكية، وقد أثبتت المعاينة الفعلية للجمارك وجود هذا التلاعب فى شرط العمر.
وطالب المسئول رئيس مصلحة الجمارك وقطاع التجارة بعمل وقفة حاسمة لمنع دخول هذه النفايات للبلاد، خاصة أن الرقابة الإدارية تضع يدها على هذا الموضوع، مشيرا إلى أن الجمارك وضعت يدها على العديد من هذه الرسائل، إلا أن أصحاب الشأن يتلاعبون لعدم فتح هذه الحاويات، فى الوقت الذى تشكل فيه هذه النفايات خطورة شديدة على الصحة العامة।
اليوم السابع
الثلاثاء، 23 أغسطس 2011
Kongsberg Maritime Provides Upgraded CCTV for NGSCOs LNG Carriers in Middle East

Saudi Arabia: NSCSA Wins MODA Contract for Transportation and Logistics Services

India Plans to Seek Private Funds for Seven New Ports India will seek private funds for seven new ports costing 350 billion rupees ($7.6 billion) as

Oman: Port of Salalah Receives Maiden Call from Global Shipping Line CSAV

ETIHAD OUTLINES EXPANSION PLANS

India: Call to Focus on Shipping Potential
